måndag 27 oktober 2008

Fullt ös

I går såg jag filmen "W" kanske var jag lite för trött men inte tyckte jag om den inte. Idag har det varit en heldag på kyrkan började 08.00 med att fixa fiskdammen och kaffeskyltarna, sedan torka alla utemöbler&leksaker, hissa flaggorna koka kaffe osv.
Gudstjänsten var en familjemässa med dop, mycket trevligt och värdigt. efter följande "skördefest" var lika kaosartad som rolig och nya bekantskaper är alltid lika intressanta.
Med endast en kopp kaffe och en bit pumkinkaka började luciarepet en kvart försent och bara ett barn, fick be några som var på väg hem att stanna. Inga noter och tillslut en pianist som gjorde en fantastisk insats, springa mellan kopiator och piano skriva adresser....den som "ska vara" lucia kom ytterligare 15min senare  ja vi är ju i CA!?Här kom en kraftfull huvudvärk som höll i sig!! 18,00 plocka ihop fiskeprylar fälla ihop partytältet(det behövs för skugga) torka utemöbler igen, ner med övrigt i källaren och diska städa. lunch hos italienaren vid 20 tiden sedan hem för att uppdatera blogg :-D
Några snabbmedelanden med sverige och jag är tillbaks i form igen(huvudvärken börjar avta) golf kl 7.14(om 6timmar) det blir bra det.
Kram Sverige var du är!

Inga kommentarer: